Ofte stilte spørsmål

På denne siden har vi samlet de vanligste spørsmål og svar som vi tror at du som kunde ønsker å vite. Om du ikke skulle finne svar på dine spørsmål her kan du alltid kontakte oss på enten telefon: 950 04 744 eller epost: kundeservice@hundeutstyr.no.

Bestilling og betaling

Hvordan handler jeg hos hundeutstyr.no?
Du bestiller og betaler i nettbutikken. Det er også fullt mulig å ta med hunden din og komme innom for å prøve eller se nærmere på varer først. Det passer både dag, kveld og helg så lenge vi har avtalt på forhånd (ring 950 04 744). Du kan også bestille varene på nett først og velge å hente selv. Da slipper du selvsagt fast frakt på kr. 59,-. Bestiller du varer for over 499,- er det uansett fri frakt for deg.

Kan jeg bestille til andre land enn Norge?
Vi er en norsk nettbutikk med lager i Norge, og tar kun imot bestillinger som skal sendes innenfor Norges grenser.

Hva gjør jeg om jeg ønsker å hente varen selv?
Du bestiller og betaler på vanlig måte, men ved utsjekk må du huske å trykke av for «Hent selv» under leveringsalternativer. I vipps må dette gjøres på telefonen når du bekrefter betalingen. Vi pakker og gjør klar varene, og du vil få en sms kort tid etter, når det er klart for henting. Deretter avtaler vi tid som passer. Varene må hentes på vårt kontor/lager i Olleløkkveien 4, 1390 Vollen. Er det noe som haster spesielt (f.eks en kveld eller helg)? Kontakt oss så kan vi sikkert ordne det allikevel (tlf. 950 04 744).

Hvor lang leveringstid er det, og kan jeg spore bestillingen min?
Vi bestreber å alltid sende varene samme dag som bestillingen (hverdag), så sant bestillingen kommer før kl. 15. Varene blir sendt med Bring/Posten og leveransetiden avhenger litt av hvor du bor i landet og postens omfordelingsdager. Vanligvis går det raskt og varene er framme på alt fra 1-4 dager. Bor du langt nord i landet eller har bestilt varene rett før helgen eller i helgen, må det beregnes ekstra tid da det ikke er postomfordeling i helgene. Du kan spore sendingen ved hjelp av en sporingslenke du får tilsendt på epost. Det er ikke sikkert du kan se aktivitet før varen kommer til omfordelingssentralen på Lørenskog. Dette er vanligvis samme kveld som varen har blitt levert til posten. Enkelte store pakker blir sendt med Norgespakken.

Hvordan kontakter jeg dere hvis jeg lurer på noe?
Du kan ringe, sende sms eller sende e-post til oss. Vi svarer nesten døgnet rundt, og så fort vi har mulighet. Telefonnummeret du kan nå oss på er: 950 04 744 eller epost: kundeservice@hundeutstyr.no. Hvis vi ikke klarer å svare deg på stående fot, kontakter vi leverandørene og gjør alt vi kan for å gi deg svar så fort som mulig.

Jeg trenger hjelp med en ordre
Hvis du har spørsmål om ordren din, kan du ringe eller sende sms på telefon: 950 04 744 eller du kan sende en epost på kundeservice@hundeutstyr.no.

Hvilke betalingsalternativer har jeg?
Vi har en sikker betalingsløsning gjennom Bambora Checkout. Du kan velge om du vil betale med Vipps, kort eller faktura.

Frakt og leveranse

Hvordan kan jeg få levert pakken og hva koster frakten?
Du kan velge mellom pakke i postkassen (anbefales uansett størrelse på pakken), pakke til hentested eller hjemlevering (merk at pakke til hentested og hjemlevering koster ekstra). Fast frakt kr. 59,- og fri frakt over 499,- gjelder kun for standardvalget som er pakke i postkassen. Dersom pakken er for stor for postkassen, vil den uansett bli levert til nærmeste hentested. Fraktprisene blir opplyst om og beregnet i «Kassen».

Når blir min bestilling sendt?
Vi sender alle våre bestillinger via Posten/Bring og vi leverer varer over hele Norge. Vi bestreber oss på å sende varene samme dag som de blir bestilt (innen kl. 15), men garanterer at de blir sendt fra oss innen 24 timer (hverdager).

Leveringstid
Leveringstid er 1-6 virkedager fra mottatt ordre.

Retur / bytte av vare

Hvordan returnerer jeg en vare via posten?
Ved retur via post må du bruke vårt returskjema. Dersom du har betalt frakten på varene da du fikk dem, betaler vi returportoen. Send oss en melding på kundeservice@hundeutstyr.no og vi vil sende deg en returetikett på epost. Dersom vi betalte frakten da du fikk varene, må dessverre du besørge returfrakten. Ved evt. bytte i ny vare, betaler vi for ny sending til deg.

Når returen kommer til oss, behandler vi den samme eller neste dag, og du vil få tilsendt ny vare eller penger igjen umiddelbart.

Det er viktig at varen er ubrukt og at emballasje og merkelapper følger med.

Er det mulig å levere varer i retur til lageret?
Ja, om du bor i nærheten og ønsker å levere varene direkte, er det fullt mulig. Du kan også ta med hunden for å prøve andre størrelser etc. Ta kontakt med oss (telefon: 950 04 744 eller epost: kundeservice@hundeutstyr.no) så avtaler vi nærmere.

Reklamasjon

Dersom det er en reklamasjonssak, betaler selvsagt vi returen. Kontakt oss på telefon: 950 04 744 eller epost: kundeservice@hundeutstyr.no og vi sender deg en returetikett.
Når returen kommer til oss, behandler vi den samme eller neste dag, og du vil få tilsendt ny vare eller penger igjen umiddelbart.

14 dagers returrett
Du har alltid 14 dagers returrett når du handler hos oss, men om det går litt over så er vi ikke vanskelige. Kontakt oss om du er usikker. Les mer om våre betingelser her.

Tilbakebetaling
hundeutstyr.no refundere pengene raskt når vi får varer i retur. Vanligvis samme dag som varene kommer til oss.